ScioŠkola Kolín 

Text pod odkazy níže popisuje postup zápisů a přestupu do naší školy.  V tuto chvíli přijímáme žáky od 1. do 6. třídy. Přijímáme děti také do přípravné třídy.

Žádost o přijetí do 1. třídy

Žádost o přestup do 1. - 6. třídy

Žádost o přijetí do přípravné třídy

Hodnoty a pedagogické zásady ScioŠkol

 

Naše škola

Vznik kolínské ScioŠkoly je datován k 1. září 2022. V té době jsme byli 14. základní škola v síti všech ScioŠkol. Navazujeme tak na práci a zkušenosti škol již existujících. Nyní se realizuje již 20. škola.

Jsme devítiletá základní škola. Přijímáme děti do 1. až 6. třídy tak, aby mohly čerpat maximum z benefitů scioškol.

Náš facebook

školné

6200 Kč/měsíc

Platí se pouze 10 měsíců, tj. září až červen.
Zahrnuje školu i družinu a klub.
Nezahrnuje náklady na stravu.
Nezahrnuje náklady na akce mimo školu.

Nadační fond ScioŠkol

klub a družina

Klub je pro všechny děti otevřen od 7:00 ráno a zavíráme v 16:30 odpoledne. Děti mají v klubu širokou nabídku kroužků a dalších aktivit. Nejraději jsme venku.

 

zajištěné obědy

Obědové menu zahrnuje polévku, výběr ze tří jídel a zeleninu/saláty. 

Co dál můžete na
ScioŠkole očekávat

  • MALÉ TŘÍDY Při třiceti dětech ve třídě je velmi obtížné pracovat jinak než frontální výukou. U nás jsou třídy menší, v případě potřeby zvyšujeme počet průvodců ve třídě.
  • MULTIROČNÍKOVÉ skupiny Děti podle potřeby rozdělujeme do víceročníkových skupin, tak aby se starší učili společně s mladšími.
  • RESPEKT K TEMPU A POTŘEBÁM DÍTĚTE V maximální možné míře vytváříme pro každé dítě podmínky, v kterých se bude cítit komfortně.
  • VÝUKA MATEMATIKY PODLE HEJNÉHO METODY Přístup profesora Hejného učí matematiku pro život, ne abstraktní rovnice.
  • ANGLIČTINA OD 1. TŘÍDY Bez angličtiny se v budoucnu neobejdeme. V hodinách angličtiny se u nás mluví převážně anglicky.
  • ŘADA AKTIVIT MIMO ŠKOLU Neustále hledáme příležitosti, jak v rámci různých projektů vystoupit mimo školní zdi.

Co ve ScioŠkole
zaručeně nečekejte

  • ZNÁMKY Hodnotíme slovně a důraz klademe na sebehodnocení.
  • TUNY DOMÁCÍCH ÚKOLŮ Domů si někdy děti nosívají týdenní práci - kterou zvládnou převážně samy - z důvodu procvičení a plánování - od 4. třídy výše a pouze v matematice. Mají prostor si tuto práci udělat už ve škole i s dopomocí průvodce. Děti se speciálními potřebami procvičují někdy doma po dohodě speciálního pedagoga s rodiči.
  • BIFLOVÁNÍ Znalosti se snadno zapomenou. A dneska i najdou na internetu, když ovšem víte jak. Zaměřujeme se proto na to, aby si děti základní věci jako pravopis zvnitřnily a naučily do hloubky. Daní za to je skutečnost, že možná nikdy neuslyší o ruchovcích, a nedostanou tak možnost informace o nich vytěsnit lumírovci.
  • POUZE ZÁBAVU Děti se někdy učí formou hry, ta dává smysl v kontextu aktivit a utužuje skupinu. Zároveň vedeme děti k tomu, aby vykračovaly ze své komfortní zóny učení a poznávaly tak nové věci a trénovaly dovednosti.
  • 45MINUTOVÉ HODINY A ZVONĚNÍ Učíme v blocích, které dávají smysl. Přestávka nebo konec lekce nastává  okamžiku, kdy opadá pozornost a další práce nedává smysl..
  •  ROZDĚLENÍ NA PŘEDMĚTY Samostatně vyčleněné hodiny mají především čeština, matematika a angličtina – u nich to totiž dává smysl. Ostatní obory se různě prolínají celým vzdělávacím procesem, zejména praktickými projekty v rámci předmětu Svět v souvislostech.

Jak to na ScioŠkolách běžně chodí?

 

ŠKOLNÍ DRUŽINA / KLUB

Děti si mohou vybírat z nabídky aktivit – kroužků.  Některé kroužky můžou vést i děti. Aktivity nabízejí dětem “klubáci” – lidé se zkušenostmi s prací a vztahy s dětmi různého věku. Samozřejmostí je i klidová zóna pro ty žáky, kteří chtějí odpočívat nebo si číst.

KOLEJ

Základní sociální jednotkou ScioŠkoly, namísto běžné třídy, kde jsou děti stejného věku, je kolej, která  sdružuje cca 10 – 15 dětí napříč věkovým spektrem. Kolej se v pravidelných intervalech setkává ke svému programu, jehož těžiště je především v rozvíjení sebepoznání a posilování schopnosti aktivní a solidární spolupráce. Kolej je patronována jedním průvodcem a představuje kontinuální “domovskou” skupinu žáka. Nad rámec běžné výuky je kolej také centrem mimoškolních aktivit, výletů a akcí s rodiči.

V koleji je také vytvářen bezpečný prostor pro prezentování či formování postojů dětí k nejrůznějším otázkám a  skutečnostem, které se jich týkají.

PŘEDMĚTY

Z klasických předmětů máme zachovaný český jazyk, matematiku, anglický jazyk a tělocvik. V těchto předmětech děti fungují ve dvojročích, trojročích neb ojiné skupině. Propojení ostatních předmětů v jeden předmět, svět v souvislostech, umožňuje žákům pohlížet na svět a lidskou společnost více globálně a kontextuálně. Matematické dovednosti si děti osvojují s výukou orientovanou na budování schémat podle prof. Milana Hejného. V českém jazyce uplatňujeme tvůrčí psaní a rozvíjíme především komunikační dovednosti. Anglický jazyk je více zaměřen na ústní komunikaci. Nelpíme tolik na znalosti gramatiky, protože naším cílem je domluvit se a nebát se jazyk používat.

SHROMÁŽDĚNÍ

Pravidelně se scházíme na školním shromáždění, kde vytváříme společný prostor pro bezpečné vyjádření svých potřeb, názorů, podnětů ke změnám, nesouhlasů s otázkami týkajícími se školy či vztahů ve škole. Ustanovujeme si zde nová pravidla či nefungující pravidla měníme. Je to i místo, kde řešíme stížnosti a máme právo hlasovat. Každý hlas má stejnou váhu bez ohledu na věk. 

PROJEKTY

Kromě klasických předmětů máme jeden speciální s názvem svět v souvislostech, kde využíváme projektů k rozvíjení klíčových kompetencí. Projekty nevnímáme pouze z pohledu klasického projektového vyučování, kdy je třeba dojít k nějakému konkrétnímu cíli, něco vytvořit. Někdy je i cesta naším cílem. A tak zkoumáme, bádáme, hrajeme si a experimentujeme, abychom na konci došli k další otázce, na kterou neznáme odpověď.

Nejdůležitější věci děti naučíme

I svoboda v učení má někde hranice. Myslíme na to, že číst, pravopisně správně psát a počítat se děti zkrátka naučit musí. Ve vzdělávacím plánu máme pro tyto případy kontrolní body. Pokud nefunguje vnitřní motivace a děti zaostávají, intenzivně pracujeme na nápravě.

Vytváříme podmínky, aby se děti zvládly připravit na přijímačky na vysněnou školu

Přijímací zkoušky přinášejí stres a potřebu zvýšené přípravy. Proto na ScioŠkolách vytváříme podmínky, aby je děti úspěšně zvládly. Opíráme se o roky zkušeností společnosti Scio s přípravnými kurzy na přijímačky na SŠ i VŠ.