ScioŠkola Kolín 

Text pod odkazy níže popisuje postup zápisů a přestupu do naší školy.  V tuto chvíli přijímáme žáky od 1. do 6. třídy. Přijímáme děti také do přípravné třídy.

Žádost o přijetí do 1. třídy

Žádost o přestup do 1. - 6. třídy

Žádost o přijetí do přípravné třídy

Hodnoty a pedagogické zásady ScioŠkol

 

Naše škola

Vznik kolínské ScioŠkoly je datován k 1. září 2022. V té době jsme byli 14. základní škola v síti všech ScioŠkol. Navazujeme tak na práci a zkušenosti škol již existujících. Nyní se realizuje již 24. škola.

Jsme devítiletá základní škola. Přijímáme děti do 1. až 6. třídy tak, aby mohly čerpat maximum z benefitů scioškol.

Náš facebook

školné

7200 Kč/měsíc

Platí se pouze 10 měsíců, tj. září až červen.
Zahrnuje školu i družinu a klub.
Nezahrnuje náklady na stravu.
Nezahrnuje náklady na akce mimo školu.

Nadační fond ScioŠkol

klub a družina

Klub je pro všechny děti otevřen od 7:00 ráno a zavíráme v 16:30 odpoledne. Děti mají v klubu širokou nabídku kroužků a dalších aktivit. Nejraději jsme venku.

 

zajištěné obědy

Obědové menu zahrnuje polévku, výběr ze tří jídel a zeleninu/saláty. 

Co dál můžete na
ScioŠkole očekávat

  • MALÉ TŘÍDY Při třiceti dětech ve třídě je velmi obtížné pracovat jinak než frontální výukou. U nás jsou třídy menší, v případě potřeby zvyšujeme počet průvodců ve třídě.
  • MULTIROČNÍKOVÉ skupiny Děti podle potřeby rozdělujeme do víceročníkových skupin, tak aby se starší učili společně s mladšími.
  • RESPEKT K TEMPU A POTŘEBÁM DÍTĚTE V maximální možné míře vytváříme pro každé dítě podmínky, v kterých se bude cítit komfortně.
  • VÝUKA MATEMATIKY PODLE HEJNÉHO METODY Přístup profesora Hejného učí matematiku pro život, ne abstraktní rovnice.
  • ANGLIČTINA OD 1. TŘÍDY Bez angličtiny se v budoucnu neobejdeme. V hodinách angličtiny se u nás mluví převážně anglicky.
  • ŘADA AKTIVIT MIMO ŠKOLU Neustále hledáme příležitosti, jak v rámci různých projektů vystoupit mimo školní zdi.

Co ve ScioŠkole
zaručeně nečekejte

  • ZNÁMKY Hodnotíme slovně a důraz klademe na sebehodnocení.
  • TUNY DOMÁCÍCH ÚKOLŮ Domů si někdy děti nosívají týdenní práci - kterou zvládnou převážně samy - z důvodu procvičení a plánování. Mají prostor si tuto práci udělat už ve škole i s dopomocí průvodce. Děti se speciálními potřebami procvičují někdy doma po dohodě speciálního pedagoga s rodiči.
  • BIFLOVÁNÍ Znalosti se snadno zapomenou. A dneska i najdou na internetu, když ovšem víte jak. Zaměřujeme se proto na to, aby si děti základní věci jako pravopis zvnitřnily a naučily do hloubky. Daní za to je skutečnost, že možná nikdy neuslyší o Ruchovcích a nedostanou tak možnost informace o nich vytěsnit Lumírovci.
  • POUZE ZÁBAVU Děti se někdy učí formou hry, ta dává smysl v kontextu aktivit a utužuje skupinu. Zároveň vedeme děti k tomu, aby vykračovaly ze své komfortní zóny učení a poznávaly tak nové věci a trénovaly dovednosti.
  • 45MINUTOVÉ HODINY A ZVONĚNÍ Učíme v blocích, které dávají smysl. Přestávka nebo konec lekce nastává v okamžiku, kdy opadá pozornost a další práce nedává smysl..
  •  ROZDĚLENÍ NA PŘEDMĚTY Samostatně vyčleněné hodiny mají především čeština, matematika a angličtina – u nich to totiž dává smysl. Ostatní obory se různě prolínají celým vzdělávacím procesem, zejména praktickými projekty v rámci předmětu Svět v souvislostech.

Jak to na ScioŠkolách běžně chodí?

 

ŠKOLNÍ DRUŽINA / KLUB

Děti si mohou vybírat z nabídky aktivit – kroužků.  Některé kroužky můžou vést i děti. Aktivity nabízejí dětem “klubáci” – lidé se zkušenostmi s prací a vztahy s dětmi různého věku. Samozřejmostí je i klidová zóna pro ty žáky, kteří chtějí odpočívat nebo si číst.

KOLEJ

Jednou ze základních sociálních jednotek ScioŠkoly, namísto běžné třídy, kde jsou děti stejného věku, je kolej, která  sdružuje cca 10 – 15 dětí napříč věkovým spektrem. Kolej se v pravidelných intervalech setkává ke svému programu, jehož těžiště je především v rozvíjení sebepoznání a posilování schopnosti aktivní a solidární spolupráce. Nad rámec běžné výuky je kolej také centrem mimoškolních aktivit, výletů a akcí s rodiči.

V koleji je také vytvářen bezpečný prostor pro prezentování či formování postojů dětí k nejrůznějším otázkám a  skutečnostem, které se jich týkají.

PŘEDMĚTY

Z klasických předmětů máme (částečně) zachovaný český jazyk, matematiku, anglický jazyk a tělocvik. V těchto předmětech děti fungují ve dvojročích, trojročích nebo jiné skupině. Propojení ostatních předmětů v jeden předmět, svět v souvislostech, umožňuje žákům pohlížet na svět a lidskou společnost více globálně a kontextuálně. Matematické dovednosti si děti osvojují s výukou orientovanou na budování schémat podle prof. Milana Hejného. V českém jazyce uplatňujeme tvůrčí psaní a rozvíjíme především komunikační dovednosti. Anglický jazyk je více zaměřen na ústní komunikaci. Nelpíme tolik na znalosti gramatiky, protože naším cílem je domluvit se a nebát se jazyk používat.

ŠKOLNÍ PARLAMENT

Prakticky děti učíme, jak funguje demokracie a jak být aktivním angažovaným občanem, který může měnit svět. 

PROJEKTY

Kromě klasických předmětů máme jeden speciální s názvem svět v souvislostech, kde využíváme projektů k rozvíjení klíčových kompetencí. Projekty nevnímáme pouze z pohledu klasického projektového vyučování, kdy je třeba dojít k nějakému konkrétnímu cíli, něco vytvořit. Někdy je i cesta naším cílem. A tak zkoumáme, bádáme, hrajeme si a experimentujeme, abychom na konci došli k další otázce, na kterou neznáme odpověď.

Nejdůležitější věci děti naučíme

I svoboda v učení má někde hranice. Myslíme na to, že číst, pravopisně správně psát a počítat se děti zkrátka naučit musí. Ve vzdělávacím plánu máme pro tyto případy kontrolní body. Pokud nefunguje vnitřní motivace a děti zaostávají, intenzivně pracujeme na nápravě.

Vytváříme podmínky, aby se děti zvládly připravit na přijímačky na vysněnou školu

Přijímací zkoušky přinášejí stres a potřebu zvýšené přípravy. Proto na ScioŠkolách vytváříme podmínky, aby je děti úspěšně zvládly. Opíráme se o roky zkušeností společnosti Scio s přípravnými kurzy na přijímačky na SŠ i VŠ.