Text pod odkazy níže popisuje postup zápisů a přestupu do naší školy. V tuto chvíli přijímáme žáky od 1. do 6. třídy. Přijímáme děti také do přípravné třídy.
Žádost o přestup do 1. - 6. třídy
Žádost o přijetí do přípravné třídy
Hodnoty a pedagogické zásady ScioŠkol
Vznik kolínské ScioŠkoly je datován k 1. září 2022. V té době jsme byli 14. základní škola v síti všech ScioŠkol. Navazujeme tak na práci a zkušenosti škol již existujících. Nyní se realizuje již 24. škola.
Jsme devítiletá základní škola. Přijímáme děti do 1. až 6. třídy tak, aby mohly čerpat maximum z benefitů scioškol.
Platí se pouze 10 měsíců, tj. září až červen.
Zahrnuje školu i družinu a klub.
Nezahrnuje náklady na stravu.
Nezahrnuje náklady na akce mimo školu.
Klub je pro všechny děti otevřen od 7:00 ráno a zavíráme v 16:30 odpoledne. Děti mají v klubu širokou nabídku kroužků a dalších aktivit. Nejraději jsme venku.
Obědové menu zahrnuje polévku, výběr ze tří jídel a zeleninu/saláty.
ŠKOLNÍ DRUŽINA / KLUB
Děti si mohou vybírat z nabídky aktivit – kroužků. Některé kroužky můžou vést i děti. Aktivity nabízejí dětem “klubáci” – lidé se zkušenostmi s prací a vztahy s dětmi různého věku. Samozřejmostí je i klidová zóna pro ty žáky, kteří chtějí odpočívat nebo si číst.
KOLEJ
Základní sociální jednotkou ScioŠkoly, namísto běžné třídy, kde jsou děti stejného věku, je kolej, která sdružuje cca 10 – 15 dětí napříč věkovým spektrem. Kolej se v pravidelných intervalech setkává ke svému programu, jehož těžiště je především v rozvíjení sebepoznání a posilování schopnosti aktivní a solidární spolupráce. Kolej je patronována jedním průvodcem a představuje kontinuální “domovskou” skupinu žáka. Nad rámec běžné výuky je kolej také centrem mimoškolních aktivit, výletů a akcí s rodiči.
V koleji je také vytvářen bezpečný prostor pro prezentování či formování postojů dětí k nejrůznějším otázkám a skutečnostem, které se jich týkají.
PŘEDMĚTY
Z klasických předmětů máme (částečně) zachovaný český jazyk, matematiku, anglický jazyk a tělocvik. V těchto předmětech děti fungují ve dvojročích, trojročích neb ojiné skupině. Propojení ostatních předmětů v jeden předmět, svět v souvislostech, umožňuje žákům pohlížet na svět a lidskou společnost více globálně a kontextuálně. Matematické dovednosti si děti osvojují s výukou orientovanou na budování schémat podle prof. Milana Hejného. V českém jazyce uplatňujeme tvůrčí psaní a rozvíjíme především komunikační dovednosti. Anglický jazyk je více zaměřen na ústní komunikaci. Nelpíme tolik na znalosti gramatiky, protože naším cílem je domluvit se a nebát se jazyk používat.
SHROMÁŽDĚNÍ
Pravidelně se scházíme na školním shromáždění, kde vytváříme společný prostor pro bezpečné vyjádření svých potřeb, názorů, podnětů ke změnám, nesouhlasů s otázkami týkajícími se školy či vztahů ve škole. Ustanovujeme si zde nová pravidla či nefungující pravidla měníme. Je to i místo, kde řešíme stížnosti a máme právo hlasovat. Každý hlas má stejnou váhu bez ohledu na věk.
PROJEKTY
Kromě klasických předmětů máme jeden speciální s názvem svět v souvislostech, kde využíváme projektů k rozvíjení klíčových kompetencí. Projekty nevnímáme pouze z pohledu klasického projektového vyučování, kdy je třeba dojít k nějakému konkrétnímu cíli, něco vytvořit. Někdy je i cesta naším cílem. A tak zkoumáme, bádáme, hrajeme si a experimentujeme, abychom na konci došli k další otázce, na kterou neznáme odpověď.
I svoboda v učení má někde hranice. Myslíme na to, že číst, pravopisně správně psát a počítat se děti zkrátka naučit musí. Ve vzdělávacím plánu máme pro tyto případy kontrolní body. Pokud nefunguje vnitřní motivace a děti zaostávají, intenzivně pracujeme na nápravě.
Přijímací zkoušky přinášejí stres a potřebu zvýšené přípravy. Proto na ScioŠkolách vytváříme podmínky, aby je děti úspěšně zvládly. Opíráme se o roky zkušeností společnosti Scio s přípravnými kurzy na přijímačky na SŠ i VŠ.